2016. október 2., vasárnap

Frankfurti leves kelbimbóból - szerintem

No igen, a Frankfurti levesnek épp annyi köze van Frankfurthoz, mint a Budapester Salat-nak Budapesthez. Én mindig kelbimbóból főzöm, sokkal ízletesebb, mint a kelkáposzta és lassan indul a szezonja is. A recept rém egyszerű és nincs köze az egykori menzás változathoz, amitől annak idején sikítófrászt kaptam! :)



Hozzávalók:

500 g megtisztított kelbimbó, félbevágva
5 virsli felkarikázva
200 g tejföl (Sauer Rham vagy Schmand)
1-1,5 ek liszt
1 tk őrölt paprika
só, bors, majoránna

Elkészítés:

A kelbimbót sós, majoránnás (ne sajnáljuk, tegyünk bele rendesen) vízben megfőzzük, a víz mennyisége annyi legyen, amennyi levest szeretnénk, én szeretem, ha jó tartalmas, tehát lepje el a kelbimbót plusz még egy kicsit. Ha a kelbimbó már majdnem puha, adjuk hozzá a felkarikázott virslit és főzzük készre. A tejfölből, lisztből, őrölt paprikából és 1-2 merőkanálnyi főzőléből  készítsünk csomómentes habarást. öntsük a levesbe és közben jól keverjük át. Néhány percig forraljuk, sóval, borssal ízesítsük. Ha túl sűrű lenne a leves adjunk hozzá kevés vizet, ha nem érezzük elég sűrűnek, akkor még egy kis tejfölös habarást, ez ízlés kérdése, ki hogy szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése