2016. szeptember 24., szombat

Vajas kifli

Imádom a kiflit, gyerekkorom meghatározó péksüteménye volt és az elmúlt egy évben megtapasztaltam mennyire tud hiányozni. Mivel errefelé még hasonlót sem találtam, nekiálltam kísérletezni, kipróbáltam több receptet, csiszolgattam az arányokon és végre sikerült a tökéletes kiflit előállítani. A recept maga nem bonyolult, kezdők is pikk.pakk összedobják!

Hozzávalók:
400 g liszt
250 ml tej
fél kocka friss élesztő
50 g vaj
1 tk. só
1 tk. cukor
2 ek. tej
ízlés szerint köménymag, nagy szemű só

A tej felében feloldjuk a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben felolvasztjuk a vajat. (csak okosan a mikróval, mert nem vicces ha belerobban a vaj :) ) Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet és a sót, ha felfutott az élesztő hozzáadjuk a maradék tejjel és az olvasztott vajjal együtt. Összegyúrjuk és néhány perc alatt puha bucivá dagasztjuk. Letakarva duplájára kelesztjük.
Ha megkelt, 8 részre osztjuk, háromszögletűre nyújtjuk a darabkákat, a hosszabbik oldaluknál kezdve feltekerjük, majd kifli formájúra hajlítjuk. Sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük a kifliket, ismét letakarjuk őket, és 20-25 percig pihentetjük.


Közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra (légkeveréses sütő esetén 180 fokra) és a sütő aljába egy kis vízzel teli edényt helyezünk. Mielőtt a tepsit a sütőbe helyezzük, kenjük meg a kifliket egy ecset segítségével tejjel és ízlés szerint szórjunk rá köménymagot és/vagy nagy szemű sót (Brezelsalz néven nagyobb szupermarketekben kapható). 20-25 perc alatt készre sütjük a kifliket. Az eredmény csudifinom ropogós, friss kifli.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése