2016. szeptember 24., szombat

Sózzuk vagy ne sózzuk a májat?

A problémakör ott kezdődik, hogy egyáltalán hol vegyünk májat? Nagyvárosokban biztosan több helyen kapható, de én elképedve láttam, hogy normál szupermarketekben, henteseknél egyáltalán nincs. Nagyon néha tartanak borjúmájat, de annak az árától tuti dobsz egy hátast, úgy 20 Euró körül van. Egyszer vettem fél kilót kínomban, mert már hónapok óta úgy ettem volna, nem is lettem megdicsérve otthon :D Amúgy nem értem hova tűnik errefelé a máj, elnyeli a Leberkäse az összeset? :) Viszont unszoltam Tomot, hogy menjünk be az orosz boltba (esetünkben MixMarkt). Szerencsére sikerült rábeszélni, német lévén eléggé idegenkedett tőle, viszont volt csirke, pulyka, sertés, marha máj. Vettünk fél kiló sertésmájat 76 centért! :)

Na de visszatérve ez eredeti kérdéshez, tuti össze lehet kapni ezen idősebb családtagokkal, akik szerint a válasz egyértelműen nem. Orbitális tévhit. Egyszer hivatalos voltam egy vadász vacsira, ahol olyan isteni puha sült májat ettem, hogy muszáj volt kifaggatnom az idős bácsit, hogy mi a trükkje. A májat fel kell szeletelni vagy csíkozni - attól függ miként szeretnénk elkészíteni - jó bőven besózni, átforgatni és minimum fél órára betenni a hűtőszekrénybe (ez akár lehet egy éjszaka is). Így a máj soha, de soha nem fog megkeményedni sütés, főzés közben, isteni vaj puha marad. Próbáljátok ki, nem lehet mellélőni vele! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése