2016. szeptember 24., szombat

Rizs főzés - gyorsan és kényelmesen

Egyik kedvenc köretem a rizs, de nem vagyok kibékülve a zacskós gyors rizzsel, ezért az olasz módszerrel főzöm, mindig tökéletes, mindig ízletes és 15-20 perc alatt megvan.

Az első és legfontosabb, hogy pontosan kétszer annyi vízre van szükségünk, mint rizsre, ezért én a rizst is mérőpohárral mérem, ne lepődjetek meg, ha a kövi receptekben milliliterben lesz megadva.

A kimért rizst a tűzhely legmagasabb fokozatán néhány evőkanál olajon 1-2 percig pirítjuk, épp addig ameddig a rizsszemek elkezdenek kifehéredni. Felöntöm a kétszeres mennyiségű vízzel és vagy ételízesítővel (sokszor van tök jó áron Vegeta a Lidl-ben) vagy leveskockával ízestjük, 2 percig forraljuk (ha szeretnénk zöldséggel, pl. borsóval, feldobni, ekkor adjuk hozzá azt is), majd fedőt teszünk rá és a hőmérsékletet levesszük minimumra. Innentől a rizs dolgozik egyedül. 10 percig tuti nem kell ránéznünk, utána egyszer-kétszer levesszük a fedőt, ellenőrizzük hogy áll. Kb. 15 perc alatt szépen megpárolódik. Én próbáltam már ezt a technikát normál rizzsel, Jázmin rizzsel, Basmati rizzsel, mindig tökéletes volt a végeredmény. Sokkal ízletesebb, mint a csak vízben párolt verzió. :)



A képen látható kis rizs kupola aranyos kis trükk, egy hideg vízzel kiöblített kávéscsészébe tömjük a rizst, majd ráborítjuk a tányérra és voilá! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése