2016. szeptember 24., szombat

Klasszikus bajor sültcsirke

Biergartenek,Oktoberfest stb. slágerétele a grillcsirke, Thomas ragaszkodott hozzá, hogy tegyem fel ezt a receptet, mert mégiscsak egy bajor klasszikus és rém egyszerű. Eredetileg egy egész csirkét kellene megsütni, de én gyakran csak egész csirkecombból készítem. Ez az én finnyásságom, hogy nem szeretem az apró csontokat, ha valaki mégis egészben sütné, akkor a csirke hasüregét meg kell tömni petrezselyemmel és rá kell csücsültetni egy speciális fémállványra, de erre a célra egy nagy fém pogácsaszaggató karika, vagy egy sörös doboz is tökéletesen megfelel (ínyenceknek tipp: az sem baj, ha a sör fele benne marad a dobozban, extra omlós lesz a husi), én az utóbbi két megoldást szoktam alkalmazni.

A klasszikus pác összetevői: só, koriander, paprika, fokhagyma, bors, kömény, kurkuma, görög széna, gyömbér, római kömény és cayenne bors. Ember legyen a talpán, aki ezt otthon kikotyvasztja, én a bolti verziót használom, bármelyik szupermarket fűszerpolcán van belőle, többféle márkában és kiszerelésben.
Nekem épp egy osztrák termék van itthon a Hoferből (ami ugye Aldi):



Hozzávalók:

4 db egész csirkecomb
75 ml olaj
2 ek. fűszerkeverék
egy hatalmas csokor petrezselyem

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 220 fokra (hőlégkeveréssel 200 fokra). A fűszerkeveréket összekeverjük az olajjal. Egy sütőformát kibélelünk a megmosott petrezselyemmel, a csirkecombokat egy szilikon ecset segítségével bőven bekenjük a páccal és a petrezselyemre helyezzük, ha marad a pácból meglocsoljuk őket.



Ha a sütőnk elég forró, betesszük - nem kell letakarni - és 20 percig sütjük, utána a hőmérsékletet 200 fokra csökkentjük (hőlégkeveréssel 180 fokra) és további 30-40 perc alatt ropogósra sütjük. Ha nagyon autentikusak akarunk lenni akkor pereccel kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése